Dlaczego dobór kolorów w działaniach marketingowych ma takie znaczenie

Specjaliści badają wpływ barw na emocje i podejmowane decyzje od wielu lat, i przez ten czas powstało mnóstwo profesjonalnych publikacji w tym temacie. Jak się okazuje, kolory są ogromnie ważne, z czego jednak wiele osób nie zdaje sobie sprawy do końca. Wpływ ten można również zauważyć w tym, jakie produkty i marki będą wybierane przez kupujących a jakie będą unikane.

Dlatego też zabierając się za prace związane z rebrandingiem czy kreowaniem nowej marki trzeba także mieć to na uwadze. Jeżeli wybierze się bowiem przypadkowe kolory, niekoniecznie pasujące do siebie albo co gorsza do rodzaju prowadzonego biznesu, to okazać się może że efekt będzie zupełnie odwrotny od zamierzonego. Klienci zamiast chętnie wybierać produkty jakieś firmyj firmy to będą ich unikać, przykładowo z powodu skojarzeń czy tego, że im się po prostu nie będzie podobać opakowanie.

Dużo firm miało się okazję o tym przekonać, kiedy duże nakłady na wykreowanie wizerunku zostały stracone właśnie dlatego, że ktoś podjął decyzję o nie takim kolorze jak trzeba. Ale któryś z kolorów, zupełnie nie pasujący do jakiejś firmy, doskonale sprawdzi się w przypadku innej, z tego też powodu warto poznać zasady ich wykorzystywania i znaczenie. Jeden z częściej wybieranych to niebieski, kojarzący się z profesjonalizmem, stabilnością i zaufaniem, z tego też powodu chętnie jest stosowany przez przedsiębiorstwa z branż finansowych czy technologicznych. Czerwień to kolor emocji, ale też może oznaczać zagrożenie i niebezpieczeństwo.

Dlatego używać go należy z rozsądkiem, ale dobrze wkomponowany z pewnością okaże się przydatny. Skrajne uczucia pojawiają się również w przypadku koloru czarnego. Z jednej strony kojarzy się on ze smutkiem i żałobą, lecz z drugiej może oznaczać luksus, elegancję i wysoki standard. Mając to wszystko na uwadze należy uwzględnić, czy kolor miętowy sprawdzi się odpowiednio w przypadku danego projektu, czy jednak nie do końca. Jeśli nie, to trzeba poszukać innego rozwiązania, żeby włożona praca nie została zmarnowana.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Dodaj komentarz
Możesz także polubić